Administraties op niveau brengen

Het komt nog wel eens voor dat grotere bedrijven hun administratie niet op orde hebben en dat ook niet meer voor elkaar weten te krijgen. Op een gegeven moment loopt het zo uit de hand dat ze hulp nodig hebben. In deze gevallen is APEK Administraties de juiste partner voor u. Wij laten zien hoe u dat op de meest eenvoudige manier kunt oplossen.

Als eerste adviseren wij bedrijven om structuur aan te brengen. Elke dag eerst de post afwerken en daarna pas verder gaan. Ook de loop van de administratie moet worden aangepast. Aangezien deze grotere bedrijven geen maatwerk software kopen maar standaard software, moeten deze bedrijven zich aan de software aanpassen. Dat kan gevolgen hebben voor mensen die al twintig jaar op de administratie zitten. Immers, als er ergens kortsluiting op de lijn ontstaat, ontaardt de administratie al snel in een puinhoop. Het is heel goed mogelijk dat er mensen op de administratie werken die kwalitatief niet goed genoeg zijn om met de ingewikkelde software van nu om te gaan.

Gedurende een aantal maanden staan wij het bedrijf bij. In het begin zullen we er wat vaker zijn, maar op termijn kan één keer per week voldoende zijn. Op die dag nemen we alles door wat er de voorgaande week heeft gespeeld. We accepteren dat er fouten worden gemaakt. Als die fouten consequent gemaakt worden, kunnen we dat oplossen. Als mensen in wanorde vallen en willekeurig fouten maken, houdt het op. In dat geval adviseren wij om daar iemand anders voor in dienst te nemen.

De eerste drie maanden zijn erg belangrijk voor het bedrijf. Als de informatiestroom naar de directie in die periode is toegenomen, geeft dat een goed gevoel. Wij kunnen ons dan langzaam terugtrekken en het bedrijf kan de administratie weer volledig zelf voeren.